Co jíst PŘED, PŘI a PO cvičení.

Chceš hubnout? 

Musíš dodržet jednoduché základy...

 
Co se v článku dozvíš:co jíst po cvičení
  1. Co jíst PŘED, PŘI a PO cvičení.
  2. Moje vyzkoušené rady.
  3. Lze meloun považovat za zdravou věc?

 

 

1) Co jíst PŘED, PŘI a PO cvičení.

Správná strava je velmi důležitá. Pokud chceš zvládnout delší a intenzivnější trénink, musíš tomu přízpůsobit i stravu. Mám pro tebe několik základních rad, které ti pomohou zvládnout trénink tak, abys zdravě zhubla, a aby pro tebe delší tréninky nebyly utrpení :-).

  • Dvě až tři hodiny před cvičením: dej si kombinaci sacharidů a bílkovin, například vejce s toastem, k tomu vypij dostatek vody. Další možnost je: kváskový chléb se šunkou a sýrem a k tomu zase dostatek tekutin. Další recepty a jídelníček najdeš ► ZDE ◄.

 

  • Během cvičení: Pokud ti nevadí tuhá strava, můžeš zvolit ovoce nebo klidně bílý chléb. Pokud ti tuhá strava nevyhovuje, můžeš sáhnout po speciálních gelech, jakou jsou třeba tyto: https://goo.gl/EKw44l + půl až tři čtvrtě litru vody na každých 45-60 minut cvičení. V případě, že cvičení trvá maximálně 60 minut, doplňuj jen tekutiny!
 
  • Ihned po cvičení: Tady je opravdu myšleno IHNED. Né až po sprše, ale opravdu IHNED :-). Máš dvě možnosti. První možnost je ovoce, třeba jedno jablko, banán atd... Prostě jeden kus ovoce :-). Druhá možnost je speciální nápoj, který ti doplní glykogen a nastartuje regeneraci.
 
  • Hodinu po cvičení: Zbašti jídlo s obsahem sacharidů, bílkovin a zdravých tuků. Nezapomeň na dávku zeleniny. Ideální jídlo hodinu po tréninku je: Těstovinový salát s tuňákem nebo 250g tvarohu s lžičkou medu a různými oříšky. Variant je spousty :-) Další recepty a jídelníček najdeš ► ZDE ◄.

 

2) Moje vyzkoušené rady.

  • Před cvičením: Nejím hlavně zeleninu, ryby a mléčné výrobky. Místo cvičení bych jen říhala a za nedlouho byla v tělocvičně sama :-). Nejvíce mi vyhovuje klasické jídlo: Těstoviny, pečivo a něco k tomu, třeba sýr nebo libové maso.
 
  • Během cvičení: Když mám závody, které trvají cca i 24 hod... Mám osvědčené slané věci :-). Slané sýry nebo solené tyčinky + musím hodně pít, ideálně čistá voda.
 
  • Ihned po cvičení: já mám vyzkoušené ovoce. Nápoj si dám opravdu vyjímečně. Nejradši si dávám hroznové víno, banán nebo jablíčko.
 
  • Hodinu po cvičení: pro mě je jasná volba šopský salát nebo těstovinový salát s tuňákem. Nemám moc čas experimenotvat a vymýšlet si "specialitky" :-), takže jednoduchá a rychlá jídla jsou jasná volba :-).

 

3) Lze meloun považovat za zdravou věc?

Meloun mám hrozně ráda, takže jsem melounu věnovala celý jeden článeček :-).

Je opravdu zdravý, jak poznat zralý meloun a další informace ►

najdeš ZDE.

 

E-book | Vím, proč to jím - Zdravé recepty od Danči Hájkové