Tabata trénink, rychlé hubnutí

TABATA trénink

Co je TABATA a co ti v článku prozradím:tabata trénink

  1. Co TABATA je a k čemu je dobrá.
  2. Jak se Tabata cvičí?
  3. Pomůže mi Tabata opravdu zhubnout?
  4. Zacvič si tabatu se mnou, připravila jsem pro tebe video-trénink.
 

1) Co TABATA je a k čemu je dobrá.

Tabata je speciální trénink, který má pevně danný řád. Jedná se o velmi intezivní cvičení ve velmi krátkém čase. Tabata trénink je velmi účinné cvičení, které ti ušetří hodně času. Celý jeden tabata trénink trvá jen 4 minuty a dokáže ti vynahradit hodinu cvičení v kuse.
Je tu ale jeden háček! Tabata trénink je opravdu intezivní a funkční cvičení, ale musí se cvičit správně! Níže ti popíšu, jak se tabata má cvičit.
 

2) Jak se Tabata cvičí?

Jak jsem psala, tabata trénink trvá jen 4 minuty + zahřátí a lehké protažení. Tabatu si můžeš zacvičit s jakýmkoliv cvikem.
Prostě si vybereš (běh, kliky, shyby, dřepy, lehsedy, jízdu na rotopedu, a plno dalších). 
 
Vždy si vyber jen jeden cvik a ten cvič celou tabatu. Já jsem pro tebe natočila běh na místě. Můj tabata video trénink najdeš na konci článku.
 
Mezi jednotlivými tabata tréninky si dávej aspoň tři dny pauzu! Pokud cítíš, že je tělo stále unavené, pauzu si prodluž. Každý jsme jiný a každý bude na tabata trénink reagovat jinak.
 
Tabata trvá 4 minuty a je rozdělena do 8 kol. 20 vteřin cvičíš a 10 vteřin odpočíváš a takto to opakuješ 8x. 
POZOR! 20 vteřin cvičení je opravdu "kotel", musíš ze sebe dostat maximum! 20 vteřin cvičíš na maximální možný výkon!
Poté 10 vteřin odpočíváš. POZOR! Jen 10 vteřin! Žádné protahování pauzy!
Pokud vše dodržíš, tabata opravdu funguje :-).
3) Pomůže mi Tabata opravdu zhubnout?
Tak tady je to velmi jednoduché :-). Pokud dodržíš maximální možný výkon po dobu 20 vteřin a budeš odpočívat jen deset vteřin, máš vyhráno :-). Tabatu tedy cvičíš správně a hubnutí tím maximálně podpoříš.
 
Na hubnutí mohu tabatu určitě doporučit. Vybírej si cviky, které máš technicky zvládnuté! 
Poté ti tabata trénink přinese jen užitek.

 

4) Zacvič si tabatu se mnou, připravila jsem pro tebe video-trénink
Zvolila jsem pro tabatu velmi jednoduchý cvik a to běh na místě. Pro tabatu si můžeš vybrat svůj oblíbený cvik a zaměnit ho za můj běh. Věřím, že si tabatu užiješ a určitě pojedeš na maximum a dodržíš časování :-)
 
Můj tabata trénink najdeš níže, tak šup! Jdi na to :-) Ahoj Danča.

E-book | Vím, proč to jím - Zdravé recepty od Danči Hájkové